poniedziałek, 31 marca 2014

Wegetarianizm - cytaty

Sławni ludzie o zabijaniu zwierząt i wegetarianizmie powiedzieli:

„Wielkość narodu i jego postęp moralny można poznać po tym w jaki sposób obchodzi się on ze swymi zwierzętami.”

„Jedynym sposobem by żyć, jest pozwolić żyć.”

Mahatma Gandhi

„Wędkarstwo jest najbardziej okrutnym, pozbawionym uczuć i najgłupszym pseudosportem.”

George Byron

„Naszym celem musi być wyzwolenie się... poprzez rozszerzenie kręgu współczucia na wszystkie żywe istoty i na cały cudowny świat natury.”

"Wegetariański sposób życia, przez swoje czyste fizyczne działanie na ludzki temperament, może wpłynąć na ludzkość w najbardziej dobroczynny sposób"


Albert Einstein

„Nie zjadam zwierząt, ponieważ nie chcę żywić się cierpieniem i śmiercią innych stworzeń. Dlaczego ja, który jestem tak szczęśliwy, kiedy nie jestem prześladowany, miałbym prześladować lub pozwalać na prześladowanie innych stworzeń? Dlaczego ja, który jestem tak szczęśliwy, kiedy nie jestem uwięziony, miałbym więzić lub pozwalać na więzienie innych stworzeń? Dlaczego ja, który jestem tak szczęśliwy, kiedy mi nikt nie przysparza cierpień, miałbym przysparzać cierpień lub pozwalać na sprawianie cierpień innym stworzeniom? Dlaczego ja, który jestem tak szczęśliwy, kiedy nikt mnie nie rani i nie zabija, miałbym ranić lub zabijać inne żywe stworzenia lub pozwalać by były ranione lub zabijane ze względu na mnie?"

Edgar Kupfer-Koberwitz

„Pokój na świecie i każda inna forma pokoju zależy w dużej mierze od nastawienia umysłów. Właściwą dla osiągnięcia pokoju mentalność może wprowadzić wegetarianizm. Jest on walką o lepszy styl życia, który gdy zostanie zastosowany powszechnie, może doprowadzić do lepszych, bardziej sprawiedliwych i bardziej pokojowych stosunków pomiędzy narodami"

U Nu (premier Birmy)

„Wszystko to, co człowiek zwierzęciu wyrządził, spadnie z powrotem na człowieka."

„Tak długo jak człowiek będzie zabijał zwierzęta, ludzie będą zabijali się nawzajem. W istocie, ten kto zabija i zadaje ból, nie zazna radości i miłości.”

Pitagoras

„Zaiste, chciałoby się powiedzieć, że ludzie są diabłami na ziemi, a zwierzęta dręczonymi przez nich duszami.”

Arthur Schopenhauer

„Często się mówi, że ludzie zawsze zjadali zwierzęta, tak jakby miało to być usprawiedliwieniem dla kontynuowania tego zwyczaju. Zgodnie z tą logiką, nie powinniśmy powstrzymywać ludzi przed mordowaniem innych istot ludzkich, ponieważ także i to robią od najdawniejszych czasów.”

Isaac Bashevis Singer

„Dlaczego miałbym się spowiadać z tego, że się godziwie odżywiam? Gdybym się opychał pieczonymi trupami zwierząt, to wtedy mielibyście podstawy do indagowania mnie, czemu tak postępuję.”

„Gdy człowiek ma zamiar zamordować tygrysa, nazywa się to sportem; gdy tygrys rzuca się na człowieka - nazywane to jest dzikim bestialstwem.”

"Zwierzęta są moimi przyjaciółmi. [...] A ja nie zjadam moich przyjaciół"

„Jesteśmy żywymi grobami zabitych zwierząt, mordowanych po to, aby zaspokoić nasze apetyty.”

George B. Shaw

„Tradycja judeochrześcijańska uzasadnia wykorzystywanie zwierząt w imię ludzkiego egoizmu, a nawet sadyzmu. Gdyby było inaczej, duchowni chrześcijańscy upominaliby hodowców zwierząt, którzy często przetrzymują je w strasznych warunkach, albo też osoby dokonujące uboju, aby zaoszczędziły zwierzętom zbędnych cierpień, np. długiego oczekiwania na śmierć w rzeźni.”

Maria Szyszkowska

„Wegetarianizm stanowi kryterium, dzięki któremu możemy poznać, czy czyjeś dążenie do moralnej doskonałości jest prawdziwe i szczere.”

"Jak możemy oczekiwać idealnych warunków na Ziemi, gdy nasze ciała są grobami  zamordowanych zwierząt? Dopóki będą istniały rzeźnie, będą istniały i pola bitew."

„Człowiek może zdrowo żyć nie zabijając zwierząt dla pożywienia. Dlatego też, jeżeli zjada mięso, uczestniczy w odbieraniu zwierzętom życia tylko po to, aby zaspokoić swój apetyt. Działanie takie jest więc niemoralne.”

Lew Tołstoj

"Zaprawdę, człowiek, jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie. żyjemy kosztem śmierci innych. Jesteśmy cmentarzami? [...] Ale przyjdzie czas, kiedy człowiek będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. [...] Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".

Leonardo Da Vinci

© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: http://wege-przepisy.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz